Project web agentie web design

Agenție digitală vs. freelancer: Cum să faci alegerea corectă?

Când vine vorba de a alege între un freelancer și o agenție de marketing, trebuie să iei în considerare o serie de aspecte ce pot influența succesul afacerii tale. Decizia se va lua în funcție de nevoi, obiective și tipul de servicii de care are nevoie afacerea ta. Dacă vrei să creezi ceva remarcabil, trebuie să angajezi profesioniști. 

În primul rând, înainte de a decide ceva, trebuie să-ți pui câteva întrebări care să contureze un plan de acțiune a promovării afacerii tale:

  • Care este viziunea afacerii mele?
  • Cât de complex este proiectul meu?
  • Care este bugetul meu?

Pentru a te îndrepta în direcția corectă, am subliniat câteva dintre avantajele și dezavantajele angajării unui freelancer vs agenție de marketing.

Competența

               Când vine vorba de competențe, este dificil să generalizezi în cazul unui freelancer. Unii au abilități diverse, în timp ce alții sunt foarte bine specializați. Dacă proiectul tău este bine definit și de nișă, freelancer-ul hiperspecializat poate fi o opțiune de luat în calcul. Iar dacă proiectul tău este mai puțin definit sau necesită mai multe seturi de abilități, de obicei ai nevoie de un freelancer ce deține cunoștinte în mai multe domenii.

               În cazul în care proiectul tău este unul divers și are nevoie de oameni specializați, ar trebui să te gândești serios să lucrezi cu o agenție. Colaborarea cu o agenție deschide oportunitatea de a accesa o echipă care are seturi de abilități specifice. Într-o agenție se acumulează multe cunoștințe cu care puțini freelanceri pot concura. Este dificil să concurezi cu o echipă solidă care lucrează împreună zi de zi și care se completează

Cost

           Unul dintre cele mai mari și mai evidente avantaje ale colaborării cu un freelancer ar fi tariful acestuia. Luând în calcul nivelul lor de experiență, specializare și recenzii, tariful poate fi generat în funcție de orele de muncă. Un freelancer va lucra de obicei de pe un computer personal, ceea ce este mult mai puțin costisitor decât o clădire plină de angajați. Acest lucru este benefic dacă obiectivele tale sunt să finalizezi un proiect rapid cu cel mai mic cost pentru tine!

               Ca orice altă afacere, o agenție de marketing nu oferă un serviciu gratuit. În timp ce agențiile de marketing pot ajuta cu diverse sarcini de marketing, ele percep și salariile angajatului, impozitele, taxele pentru diverse programe și instrumente și multe altele. Când se adună numărul de ore sau proiecte, tariful poate crește.

            Un lucru de reținut este că o opțiune mai ieftină nu înseamnă neapărat o opțiune mai bună. Dacă ești constrâns de buget, vei putea găsi diverși freelanceri ce prestează servicii ce te-ar putea interesa în domeniul tău. Cu toate acestea, calitatea pe care o oferă s-ar putea să nu te satisfacă. Prin urmare, ar trebui să iei în considerare și experiența, portofoliul, abilitățile lor și să citești recenziile clienților anterioare pentru a alege pe cel potrivit care poate oferi o muncă de calitate

Fiabilitate si disponibilitate

              Când lucrezi cu un freelancer, trebuie să fii pregătit să faci față evenimentelor neașteptate. În caz de boală, urgențe sau alte evenimente neprevăzute, este posibil ca un freelancer să nu poată lucra la proiectul tău pentru o perioadă iar atunci proiectul tău va stagna.

O agenție, pe de altă parte, se bazează pe o echipă de experți și dacă un membru individual al echipei se confruntă cu probleme neașteptate și nu poate lucra la proiectul tău, există altcineva disponibil să se ocupe de sarcinile sale. Prin urmare, o agenție este adesea în cea mai bună poziție pentru a-ți livra proiectul la timp, în ciuda problemelor neprevăzute, a bolilor sau a întreruperilor.

Legalitate

Pentru multe proiecte, este important să se acopere toate bazele legale, iar lucrul în conformitate cu legislația locală nu este doar un moft trecător.

Un freelancer va lucra adesea fără contracte legale sau procese conforme. Această problemă este agravată de legislația GDPR și de alte reguli semnificative pentru a proteja în cele din urmă clienții.

            Când angajezi o echipă sau o agenție, este mult mai probabil să-ți acoperi bazele legale. Agențiile au de obicei un avocat sau experți juridici care se ocupă de toate contractele și documentația. Dacă o companie pe care ai contactat-o îți oferă să semnezi un contract, arată că îi pasă de drepturile și legile tale.

Suport si intretinere

            De parcă începerea și lansarea unui proiect nu ar fi fost suficient, trebuie să iei în considerare și cum te vei asigura că orice lansezi – fie că este un site web, un magazin online, o aplicație mobilă sau altceva – rămâne în funcțiune.

             Similar cu fiabilitatea și disponibilitatea, un freelancer are la dispoziție 24 de ore pe zi, ca toți ceilalți. Aceasta înseamnă timp limitat pentru a susține și a menține orice proiect mare pe care urmează să îl lansezi. Noi versiuni de sisteme de operare, dispozitive și platforme sunt lansate în mod regulat. A face față tuturor actualizărilor necesare pentru proiectul tău, astfel încât să funcționeze fără probleme, este dificil pentru o singură persoană.

           Multe agenții oferă, de asemenea, suport și servicii continue clienților lor. O agenție de marketing excelentă va oferi asistență continuă, inclusiv  activități SEO, rapoarte de analiză de marketing și multe altele. Acest lucru este deosebit de important în marketingul online, deoarece se bazează pe menținerea afacerii tale în fruntea erei digitale.

Iar concluzia..

          În cele din urmă, răspunsul stă la tine iar tu ești singurul în măsură care poate să facă alegerea dintre agenție de marketing sau un freelancer în funcție de obiectivul final al afacerii tale.

          În general, freelancerii tind să performeze cel mai bine atunci când sunt angajați pentru o sarcină specializată, în timp ce o agenție marketing este cea mai bună să livreze soluții digitale complete. 

         Amintește-ți, totul depinde de proiectul tău și de nevoile tale specifice. Aruncă o privire profundă asupra obiectivelor tale, serviciilor sau produselor pe care le oferi și bugetul în care trebuie să te încadrezi și astfel folosește-le ca un cadru pentru a găsi cel mai bun partener posibil pentru proiectul tău. 

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *